Detta är våra frågor och svar. Vi strävar efter att ge dig bästa möjliga köpupplevelse. Klicka på en fråga nedan för att se svaret.
-
Hur hittar jag eller spårar min order?
- När din beställning skickas från oss så skickas ett leveransbesked till din e-post med information om speditör, transportsätt och sändningsnummer. Sändningsnumret kan du använda för att spåra leveransen från speditörens hemsida.
-
Jag har inte fått min order?
Använd i första hand ditt sändningsnummet för att söka efter paketet på speditörens hemsida. Är paketet inte skickat från oss ber vi dig kontakta oss via kontaktformuläret
-
Ändra eller komplettera min order?
Att ändra eller komplettera en order är fullt möjlig fram till den tidpunkt då ordern är påbörjad för tillverkning. En ändring av ordern är ej möjlig om ordern är påbörjad. Kontakta oss därför omgående via mail om du vill ändra eller komplettera din order.
-
Annan faktura eller leveransadress?
Att lägga till en extra adress för leverans görs enkelt i kassan i samband med köp. För din säkerhet kan vi tyvärr INTE ändra leveransadress i efterhand då detta är en risk för bedrägeri.
-
Leveranssätt och tid
Leverantiden kan varier beroende på ditt land, din adress och fraktbolag. Normalt sett ligger leveranstiden på 3-5 dagar från mottagen order med undantag för högsäsong (mars till maj).
-
Kan ni skicka varan till mitt land?
Ja, vi skickar våra dekaler och tillbehör över hela världen.
-
Kan jag returnera en produkt?
De flesta av våra produkter tillverkas på beställning, därför accepterar vi enligt lag inte returer. Produkter som vi ej tillverkar på beställning omfattas av ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Vi har 14 dagars returpolicy på de produkter som inte är anpassade efter egna val.
-
Skadat gods
Granska paketet vid utlämnandet och vid synlig skada, ta det direkt med utlämningsstället. I annat fall kontakta oss.
-
Hur avprenummerar jag mig på era nyhetsbrev?
Vi vill inte att du ska få emails som du inte vill ha, så i varje email som vi skickar har vi inkluderat en "Avregistrera" knapp som du hittar du längst ned i våra emails. Du kan självklart höra av dig till oss också så hjälper vi dig med avregistreringen. Emails som är anslutna till din order, som orderbekräftelse och returbekräftelse, eller uppföljnings email kommer inte att bli avregistrerade.
-
Hur fungerar det med betalningen?
Vid beställning i webbshoppen får du möjlighet till både direktbetalning, faktura och delbetalning.
-
Vilka betalmetoder stödjer ni?
Vi erbjuder de allra populäraste och säkra betalalternativen för just ditt land så som Klarna, Swish, Sofort, Vipps, Stripe, Mobile pay, Appel pay, Trustly, Paypal, Kort via Mastercard och visa etc. Vi använder oss av en internationell betalväxel som heter Adyen som samlar alla våra betalmetoder. Så när du köper hos oss behöver du inte fundera på från vilket land inom EU du handlar från, vi ska ha en betalmetod som passar er.
-
Hur kan jag bli er ambassadör?
Vi är alltid peppade på att se fler bilder och filmer på åkare som använder våra produkter. Vill du bli en av våra ambassadörer? Kontakta oss gärna via kontakformuläret och berätta mer om hur du tänker och vilka sociala plattformar du använder (t.ex. instagram, facebook/, snapchat, youtube), så snackar vi vidare.
-
Hållbara dekaler?
Vi använder endast material av högsta kvalitet och våra dekaler är hårt testade av våra sponsrade förare och team. Alla dekaler slits med tiden och hur mycket det slits beror på hur ofta du kör, din körstil och hur du sköter om din motorcykel. Viktigt är att applicera dekalerna på plasten på ett korrekt sätt för att maximera hållbarheten.
-
Återförsäljare?
Vi arbetar med ett brett utbud av återförsäljare. Som återförsäljare hos Made får ni ett eget inlogg med era egna priser där ni enkelt kan beställa era dekaler. För att bli återförsäljare hos oss behöver vissa krav uppfyllas. Vänligen kontakta oss för mer information.
-
Hur kontaktar jag er?
Vid frågor ber vi dig kontakta oss direkt via kontaktformuläret så återkommer vi omgående.
-
Hur fungerar rabatter?
- En rabattkod används enkelt i kassan i samband med köpet. Vid godkänd rabatt ändras beloppet automatisk och du kan slutföra ditt köp.